היסטוריה

  • 1987 – יסוד המפעל

  • 1987-1990 – אופנועי AJP הראשונים

    מפעל האופנועים AJP נוסד ב-1987 והדגם הראשון נקרא אריאנה ע"ש בתו של פינטו שנולדה באותה שנה. אופנוע זה היה כלי שטח קטן ולו מנוע של 125 סמ"ק מתוצרת "קאזאל". רק 25 אופנועים יוצרו מדגם זה אך כבר ניתן היה לזהות בהם את הקו הטכנולוגי המיוחד של המפעל אשר פתרונות טכניים ייחודיים הוטמעו בו והיוו אות וסימן לבאות.

  • 1991-2000 – שותפות עם פטרוגל

    כעבור 4 שנים נוספות, נכנס היצרן להסכם שותפות עם חברת דלק פורטוגלית GALP ENERGIA. התוצאות המיידיות של שותפות זו באו לידי ביטוי בהקמת פס ייצור לאופנוע AJP-GALP, עם מנוע 50 סמ"ק דו פעימתי ולצידו גם סדרת שמנים סינתטיים לאופנועי שתי פעימות. במשך 9 שנים, עד שנת 2000 נשלח אופנוע זה לתחרויות אנדורו וזכה 5 פעמים רצופות באליפות פורטוגל. בשנים 1996-97-99 גם השתתף וניצח בראלי הבאחה הפורטוגלי.

  • 1995 – ייצור אופנוע דגם גאלפ 50 סמ"ק

  • 1996-2000 – זכיה ב-8 אליפויות לאומיות בפורטוגל, אנדורו וראלי הבאחה

  • 2001-2004

    שנת 2001 הביאה בכנפיה מפנה כאשר המפעל מוציא לשוק את האופנוע הארבע-פעימתי הראשון מתוצרתו בנפח 125 סמ"ק, ושמו PR4. בדגם זה נשתל הקוד הגנטי ששוכפל אחרי כן גם בשאר הדגמים והתבטא במיכל דלק הממוקם מאחור תחת מושב הרוכב, וזרוע אחורית מעוצבת מאלומיניום יצוק. מיקומו המיוחד של מיכל הדלק מעניק לאופנוע התנהגות דינמית משופרת ע"י הפחתת משקל מלפנים סביב ציר הפניה. עם דגם זה החל הייצוא של אופנועי AJP לארצות אירופה ובהן צרפת, גרמניה ובריטניה.

    ב-2003 עבר מפעל AJP לעיר לוסנדה ושנה לאחר מכן הוציא לשוק דגם משופר של PR4 עם מנוע בעל 200 סמ"ק 4 פעימות שחלק עם אחיו הקטן, 125 סמ"ק, את אותם מיכלולים. דגם זה הוביל להתרחבות הייצוא גם לארצות פולין, ספרד, יוון ואיטליה.

  • 2002 – תחילת פעילות יצוא: ספרד, גרמניה, אנגליה

  • 2005-2009

    ב-2007 יצאה גרסת מוטוקרוס של דגם ה-PR3 ובה נעשה שימוש בשלדת אלומיניום קלה שחוברה לשלדת הזנב. החומרים הקלים ופשטות המבנה המעניין חוללו מהפכה בניראות, ולאופנוע נוספה אטרקטיביות עיצובית בולטת. מיד לאחר מכן יצא לשוק דגם ה"PRO" ולו מערכת מיתלים משופרת. עכשיו, עם משקל קליל של 89 ק"ג בלבד, הפך דגם ה-PR3 לאופנוע האנדורו הקל בעולם ולו מפתח גלגלים וזריזות תנועה של אופנוע מירוצים מובהק.
    בשנת 2008 עת קיבלו דגמי PR3 ו-PR4 מיכלולים שאיפשרו להם לנוע באופן חוקי על הכביש הציבורי, חלה עליה משמעותית במכירות. שותפות נוספת עם חברת מימון שהצטרפה ב-2009 הזרימה הון חשוב להמשך הפיתוח. ואכן, בשנה זו יצאה לשוק ספינת הדגל של המפעל, דגם ה-PR5 שעשה שימוש בכל הפיתוחים הטכנולוגיים שיצאו עד כה בדגמים הקודמים, כגון מיכל דלק אחורי, שלדת אלומיניום המתחברת לעריסת המנוע, וזרוע אלומיניום קלה חזקה ויצוקה למהדרין.
    נשען על תגובות אוהדות ומחוזק בכתבות העיתונות העולמית, התקבל דגם ה-PR5 ע"י הקהל בזרועות פתוחות והייצוא כבש שווקים חדשים גם בחלקי עולם שטרם היה בהם קודם, ובהם ארצות כמו ישראל, יפן, ברזיל ואוסטרליה.

  • 2006 – שווקי פולין, ספרד, יוון ואיטליה מצטרפים למעגל היצוא

  • 2008 – דגמי PR3 125 ו-200 סמ"ק נולדים

  • 2009 – דגמי PR4 125 ו-200 סמ"ק מצטרפים להיצע המפעל

  • 2011 – דגם ה-PR5 נולד

  • 2012 – אופנוע 200 AJP PR4 סמ"ק יוצא מהמפעל בפורטוגל ולאחר חודשיים ו-18,300 ק"מ מגיע לפרטוריה בדרום אפריקה

  • 2013 – השקת מנועים ודגמי שטח חדשים בדצמבר

  • 2014 – הצגה ראשונה של רעיון הקונספט שיביא לייצורו של ה-PR7

  • 2016 - ה-PR7 יוצא לאויר העולם!

    ה-PR7 הינו אופנוע שנוצר עבור אותם רוכבים הרוצים לשלב הרפתקאת שטח עם יכולת תנועה טובה על הכביש הציבורי. 

    האופנוע מספק אחיזה מצויינת הודות למיתלים איכותיים המשולבים במשקל קל ומרכז כובד נמוך, ובה בעת טווח רכיבה גדול הנובע ממיכל דלק בעל קיבולת גדולה וצריכת דלק נמוכה למרות כוח המנוע הגדול.